اطلاعاتی که به شما کمک میکند
هر کسب و کاری را که دوست دارید راه اندازی کنید
شما میدانید برای شروع یک کار جدید به چه اطلاعاتی نیاز هست؟
هر کارآفرینی یک موقعیت جدید کاری و خلاق را می طلبد که برای کسب تجربه، تجلی، بزرگتر شدن و شکست خوردن است و هرکدام ما را به مرحله بالاتری می رساند. حال با اینکه شکست خوردن نیز یکی از مشخصه هایی است که ما را به مرحله ای بالاتر می رساند اما نمی توان بیهوده از کنار قوانین و مشخصه ها گذشت و آن ها را نادیده گرفت و شکست های پی در پی داشت.
باید آگاه باشیم و از مشخصه ها و درس ها و شکست ها و موفقیت دیگران الهام بگیریم (این مطلب را بخوانید)
در این مقاله قصد داریم تا به صورت خلاصه برای شما مراحلی را که باید طی کنید و نکات اصلی را شرح دهیم تا بتوانید مسیر خود را مشخص کنید.
با ما همراه باشید تا جواب سوالات خود را بیابید و بتوانید راه رسیدن به آن ها را پیدا کنید.
اگر میخواهید کسب و کاری جدید راه اندازی کنید
اگر میخواهید تغییر شغل دهید
و اگر میخواهید کسب و کاری را که دارید، توسعه دهید؛ این مقاله را از دست ندید…
اطلاعاتی که به شما کمک میکند
هر کسب و کاری را که دوست دارید راه اندازی کنید :
شروع!
اولین و مهمترین کار برای موفقیت و شروع کار این است که کاری که از آن لذت می برید را انجام دهید و می دانید آن را با جدیت دنبال می کنید،در آن تخصص دارید و به خودتان می توانید در این کار اعتماد کنید و جسارت پیش رفتن به مراحل بالاتر را دارید.
سرمایه…
سرمایه ای را که برای انجام کار خود لازم دارید را کنار بگذارید.اگر سرمایه کافی در اختیار ندارید می توانید کار خود را از مراحل پایین تر شروع کنید.
به طور مثال اگر به فکر راه اندازی کارخانه ای هستید و پول کافی ندارید میتوانید از کارگاهی کوچک شروع کنید و در مدت زمان هوشمندانه ای که برای خود در نظر می گیرید سرمایه مورد نیاز خود را به دست آورید.
حتی اگر سرمایه ای برای راه اندازی کارگاهی کوچک ندارید نیز میتوانید کارهای کوچک دیگری را که در آن تخصص دارید یا می توانید انجام دهید را امتحان کنید و به سرمایه مورد نیاز خود برسید.
هر مقدار سرمایه ای که برای کار خود خرج می کنید مطمئن باشید که آن سرمایه را با استفاده از همان وسیله و یا هر چیز دیگری که خریداری کرده اید باز می یابید.همیشه وسیله و ابزارهای اصلی را با بهترین کیفیت انتخاب کنید زیرا در مدت طولانی دستیار شما خواهد بود و اگر مرغوب نباشد باید هزینه بیشتری برای تعویض یا تعمیرات آن پرداخت کنید.
دفترچه ای برای آگاهی از مخارج خود داشته باشید تا بتوانید برای روزها و ماه های آینده از چگونگی مخارج اطلاع داشته باشید و میزان سود دهی خود را برآورد کنید و آن را ارتقا دهید.
طراحی و دکوراسیون
مکان کار خود را برای موفقیت و با توجه به روحیات خود و نوع کار طراحی کنید تا هم از میزان خستگی خود بکاهید و هم بتوانید فضایی برای خلاق بودن ایجاد کنید.در محل کار خود به نورپردازی و تهویه هوا دقت زیادی داشته باشید زیرا در خلاقیت و میزان خستگی شما بسیار تاثیرگذار است.
اگر در مورد طراحی محیط کار خود ایده ای ندارید می توانید از سایت های طراحی و دکوراسیون یا مجلات طراحی ایده بگیرید و یا اگر می دانید نمی توانید و یا در حوصله تان نیست از دکوراتور و طراحی مجرب بخواهید تا محیط کارتان را برایتان دکور کند.
بازار و میزان استقبال
در مورد میزان استقبال موارد مشابه محصول و کار خود تحقیق کنید و همواره سعی کنید در مناسبت ها و فصل های مختلف از نوع بازار و خرید و فروش اطلاعات کسب کنید تا برای برنامه ریزی کاری و صعود و نزول بازار آمادگی داشته باشید.
برند و نام تجاری
حتما نام و برند محصول یا کار خود را با دقت زیاد و حتی کمک گرفتن از یک متخصص انتخاب کنید زیرا برند شما نشان دهنده کیفیت کار و هویت تجاری شماست و همیشه با شما همراه است.
گر قصد دارید کار خود را توسعه دهید و در آینده به درجات بالایی از موفقیت فکر می کنید حتما از یک مشاور و گرافیست ماهر و با تجربه کمک بگیرید در غیر این صورت برند شما بازاری و غیر حرفه ای به نظر می رسد.
کیفیت
کار خود را همیشه و از ابتدا با کیفیت ارائه دهید زیرا هرچه زودتر مخاطبین به این نتیجه می رسند که اگر مبلغ بالایی هزینه کنند برایشان سود و استفاده بیشتری دارد و اگر حتی یک بار محصولی بی کیفیت ارائه دهید بسیاری از مشتریان خود را از دست خواهید داد و تا موفقیت بعدی باید تلاش های زیادی بکنید تا دوباره بتوانید اعتماد آن ها را جلب کنید.
به روز باشید!
شما به احتمال زیاد نمی توانید به گونه های سنتی بازدهی بالا و موفقیت بالایی کسب کنید زیرا در دنیای امروز مردم دیگر وقت زیادی را برای انتخاب و خرید محصولات هدر نمی دهند و خیلی از افراد حتی ترجیح میدهند محصولات غذایی خود را نیز از طریق اینترنت خریداری کنند،لباس های خود را از اینترنت سفارش دهند و …
همچنین شما با تکنولوژی های به روز و جدید فضای بیشتری برای ارائه محصولات خود دارید.
به طور مثال اگر شما فروشگاهی در یک محل داشته باشید مخاطبان شما از همان محله و عابرانی که از آنجا می گذرند خواهند بود اما هنگامی که تبلیغات مناسبی داشته باشید مخاطبان را از همه محله ها به آنجا میکشانید و در نتیجه مشتریان شما بیشتر و بیشتر خواهد شد و اگر سایت به روز و جذابی داشته باشید باز هم مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد،مشتریانی که نمی توانند در رفت و آمد باشند و سفارشات خود را از طریق اینترنت می دهند.
فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که توانایی و نیروی ارسال سفارشات را در اختیار دارید.
بین مشتریان خود تفاوت بگذارید!
بله!به طور مثال اگر برای محصول یا شرکت خود سایت دارید میتوانید برای مشتریان خود و کسانی که برای دفعه اول از سایت شما دیدن میکند قسمت های متفاوتی را ارائه دهید زیرا مشتریان دائمی علاقه ای به اطلاعات مکرر در مورد شرکت شما ندارند.
برای مشتریان دائمی نیز می توانید جوایز و مسابقاتی طراحی کنید تا آن ها را برای همیشه نگه دارید.
خلاقیت و راهکارها
نکته مهم دیگر،خلاقیت است که راه را برای هرچه نزدیک تر شدن به موفقیت باز می کند و شما را از دیگر رقبا متمایز می کند.بسیار پیش می آید که هیچ ایده ای نداریم و خلاقیت ما به هیچ میرسد.
برای اینکه بتوانید از حداکثر توانایی خود در خلاقیت و تفکر استفاده کنید روش هایی را به شما پیشنهاد می کنیم:
نکته پایانی:
سخت کار کنید و همواره در حال پیش رفتن سریع برای یادگیری باشید تا بتوانید کار را برای خود آسان تر کنید.